První z pěti soutěží esport turnaje OCTAVIA RS iV Trophy 2020/2021, eRally Monte Carlo, je v plném proudu. Početná skupina hráčů z Čech i ze Slovenska si to mezi sebou rozdává na zledovatělých silničkách v horách nad Azurovým pobřežím. A právě zde, před více jak 40 lety, se odehrál i jeden z největších rally příběhů značky ŠKODA.
Psal se konec ledna 1977 a nic nenasvědčovalo tomu, že by se právě v tomto zimním období, kdy by psa nevyhnal, měla odvíjet jedna ze zlatých kapitol v dějinách československého motorsportu. Po mnoha úspěších na domácí půdě bylo rozhodnuto, že ŠKODA 130 RS se vypraví do světa. Premiérou se nestalo nic menšího než legendární zahajovací dějství MS nabité všemi hvězdami tehdejšího rallysportu – Rallye Monte Carlo 1977.
Do soutěže odstartovaly 2 tovární posádky a hned od začátku šokovaly všechny přítomné. Nikdo nechtěl věřit tomu, že za železnou oponou kdesi v socialistickém Československu může vzniknout tak rychlý stroj. Dvojice Blahna-Hlávka skončila 12. absolutně, posádka Zapadlo-Motal dojela na 15. místě. Že „škodovky“ s velkým náskokem opanovaly třídu do 1300 cm3, se stalo důležitější zprávou než vítězství slavného Sandra Munariho s Lancií Stratos.
Senzace nedala spát technickým komisařům, kteří se ihned po projetí cílem pustili do rozebírání továrních škodovek. Zkoumali, zda vůz má skutečně udávaný objem motoru. Ani po tříhodinové operaci nenašli nic závadného, a tak výsledky platily v jejich původní podobě. Mimochodem právě tady se zrodila lichotivá přezdívka Porsche východu, která vozy ŠKODA 130 RS provázela až do konce jejich kariéry v roce 1983.
Pokud se i vy chcete zúčastnit našeho úvodního turnaje a poměřit síly s českou a slovenskou špičkou, tak se můžete stále zaregistrovat zde
Návod na zaregistrování naleznete v našem článku https://www.skoda-erallycup.cz/jak-se-zaregistrovat-do-skoda-erally-cup/
Hodně štěstí!