Druhá soutěž turnaje Škoda Motorsport 120 Let Trophy zavedla soutěžící do sousedního Německa, které je známé vysokými rychlostními průměry, asfaltovým povrchem a nesmlouvavými betonovými patníky schovanými v trávě. Na start se postavilo celkem 136 vozů Škoda Fabia WRC, do cíle jich ovšem dojelo pouze 86. Ostatní buď přecenili svoje síly, selhala jim technika nebo jim soutěž prostě nesedla.
Nejrychleji svoji Fabii dostal do cíle Jan Karabina s časem 56m48s, který si tak připsal svoje historicky první vítězství v soutěži Škoda eRally Cupu. Bylo vidět, že Honza je v Německu jako doma a tratě zná jako své boty. S nastavením vozu mu pomohl ambassador turnaje – vítěz předchozí Octavia RS iV Trophy Lukáš Matěja. I to mu znatelně pomohlo k získání zlatého poháru. Honza měl absolvování soutěže zpestřeno přejížděním mezi domovem a internátem, každou polovinu soutěže tak odjel na jiném vybavení. Všech 12 zkoušek absolvoval s jedinou větší chybou, kvůli níž skončil na střeše, ale vše se naštěstí odehrálo v pomalé sekci tratě, a tak ztratil jen něco kolem 3 sekund.
Karabina však nemohl být ani po dojetí soutěže v úplném klidu. Čekal na časy těch největších favoritů, například vítěze Švédské rally Jána Kundláka. Tomu však v cíli zasvítilo na časomíře 56m59s a Karabinovi se jistě hodně ulevilo. Kundlák sice do soutěže vstoupil nejrychlejším časem na první vložce, ale hned na druhé přišlo menší zaváhání a sestup na druhou pozici, ale nehodlal se vzdát. Časy zajížděl téměř stejné jako Karabina, ale jedna chyba ho stála zřejmě další vítězství. Zdá se, že tentokrát to bude pestřejší na vítěze a zajímavé souboje by se mohly odehrávat až do poslední chvíle.
Na třetím místě dokončil David Dorňák, který se až do deváté vložky tahal o vteřinky s Jiřím Valíkem. V té ale udělal Valík chybu a spadl až na osmou pozici, Dorňákovi tak v zisku třetího místa nic nebránilo. Je vidět, že německé tratě Davidovi sedí a cítí se na nich jistě. Jako další protnul cílovou pásku nováček v TOP 8 Jakub Bárta. Tomu se příliš nepovedla první polovina soutěže, kdy se pohyboval okolo 13. místa. Ve druhé polovině ovšem zatáhl a s velkým nasazením se mu povedlo svoji Fabii dovézt na krásném čtvrtém místě v čase 57m41s.
Pátý dojel další nováček v TOP 8 Martin Marek. Tomu také nesedl vstup do soutěže, hned v první zkoušce udělal větší chybu, což znamenalo až 24. čas ve výsledkové listině. Celou první sekci až do prvního servisu musel absolvovat s poškozeným vozem, ale i tak se mu dařilo posouvat směrem vzhůru v průběžném pořadí. Po páté erzetě už byl devátý a znovu se mu otevřela naděje na dokončení v nejlepší osmičce. Tu řádně chytil za pačesy a v cíli mu celkový čas ukazoval 57m56s. Bylo to o fous! Se stejným časem o pouhé 2 tisíciny sekundy pomaleji protnul cílovou buňku Jiří Valík, který měl celý závod o nervy postaráno. V první části neuvěřitelný souboj o třetí místo s Davidem Dorňákem zakončený chybou a propadem na osmou pozici, pak lehké zariskování, nasazení vysokého tempa na samé hranici limitů sebe i vozu a v cíli na sekundu shodný čas s Markem…
Na sedmé pozici dovezl svůj vůz Radim Skýba. Ten od začátku do konce jel bez větších chyb stálým tempem a jeho pohyb v pořadí byl spíše o chybách soupeřů. Uvidíme, zda jeho návštěva ve finálové osmičce nebyla pouze náhodná a povede se mu tento úspěch zopakovat i v dalších soutěžích. Nejlepší osmičku uzavřel s časem 58m5s veterán soutěže Milan Wolf. Tomu nesedlo na startu snad nic a soutěž otevřel až třináctým časem. Až do sedmé erzety se propadal pořadím až na 19. pozici. Na to Milan není zvyklý, proto ve druhém servisním intervalu udělal drobné změny na nastavení svého vozu a s plným plynem vyrazil do deváté erzety. Risk se mu vyplatil, nepolevil ani v dalších zkouškách a do cíle nakonec dorazil na 8. místě. Je tak zase o krok blíže účasti ve finále.
Turnaj pokračuje hned další soutěží na Novém Zélandu, kde na hráče čekají velmi náročné podmínky.
Celkové výsledky eRally Germany naleznete zde. Na přůběžné pořadí se můžete podívat zde.