Ve hře EA Sports WRC najdeme i pár „fiktivních“ soutěží, které nekopírují žádné reálné tratě. Jednou z nich je Rally Iberia, situovaná na velmi rychlých asfaltových silnicích španělského venkova. A právě s ní se tentokrát hráči museli potýkat. Čekalo na ně 12 rychlostních zkoušek rozdělených do 2 virtuálních dnů, jejichž celková délka lehce přesáhla 141 km. Jezdce potrápilo proměnlivé počasí, kdy se vystřídalo téměř vše od jasné oblohy přes zataženo až po přeháňky s lehkým deštěm.

A zrádné podmínky vytrestaly i největšího favorita. „Hned na 2. erzetě jsem nedobrzdil zatáčku, vyletěl ven a dostal penalizaci 15 sekund. Na 4. erzetě se stalo to samé, ale hra to už vyhodnotila jako terminál. Upřímně řečeno jsem to dost podcenil a připravit se na Španělsko jsem nestíhal. Závěr bude ještě zajímavý,“ popsal své trable Jan Hujíček. V rámci restartu sice mohl pokračovat, ale s obrovskou ztrátou byl klasifikován až na 39. místě.

Příležitosti se chopili jiní. Suverénně si počínal Ján Kundlák, jemuž rychlé španělské asfalty chutnaly. Do cíle si přivezl luxusní náskok 53 sekund. Tento polštář ho dělil od mladého Filipa Kubašty, pro něhož to byla velmi vydařená soutěž. Na Kundláka sice nestačil, ale ostatní soupeře držel daleko za sebou. Pohromy favoritů využili i hráči, kteří se jinak v popředí moc neukazují. Skvělé 3. místo si vyjel David Hrbáček, těsně za ním skončil Michal Milo. Do nejlepší pětky poprvé nakouknul Richard Rabiňák, když na 6. místo odsunul zkušeného Milana Wolfa. Nejlepší osmičku uzavřeli Patrik Tesárek a Luboš Majer, které v cíli dělilo jen necelých 3,5 sekundy. Výš než na 10. místo mířil Martin Chvojka, se 14. příčkou nemůže být spokojený ani Michal Wolf.

Ohlasy v cíli

Ján Kundlák: „Co k tomu říct? Je to asi první závod, kde jsem neudělal žádnou chybu. Naopak soupeři chybovali. Španělské tratě jsou šíleně těžké na zapamatování, ale i to se mi nakonec povedlo a s výjimkou několika míst jsem mohlo jet naplno. Po 2. místě v předchozím live finále je tohle vítězství pro mě další skvělý výsledek.“

Filip Kubašta: „Do závodu jsem vyjel bez očekávání, jelikož jsem měl málo času na trénink. Španělsko mě vůbec nebavilo, protože je to takové asfaltové Mexiko, neboli furt pomalé zatáčky. Takže 2 místo je pro mě velké překvapení.“

David Hrbáček: „Rally Iberia probíhala od začátku až do poslední erzety nad očekávání. Dařilo se mi zajíždět stabilní časy a hlavně nechybovat. Asi kilometr před cílem poslední erzety jsem však chybu přece jenom udělal. Narazil jsem do skály, která mě přetočila a odhodila na svodidla. S velkým štěstím auto zůstalo na silnici a nakonec z toho bylo i kvůli problémům favoritů parádní 3. místo. Pořád jsem ale v roli nováčka a tento výsledek beru s velkou pokorou. Kluci přede mnou jeli neskutečně a gratuluju jim.“

Waterloo na španělských silnicích se odrazilo i v průběžném pořadí. Do jeho čela se vítězstvím vyhoupl Ján Kundlák s 947 body, ale špička je nyní srovnaná v pár bodech. Průběžně druhý Filip Kubašta má na svém kontě 945 bodů, na 3. příčku klesl Jan Hujíček s 944 body. Osamoceně čtvrtý je Martin Chvojka, který s 861 body nemá bezprostředně nikoho před sebou ani za sebou. V těsném rodinném souboji se otec Milan Wolf znovu vrátil před syna Michala Wolfa, rozdíl mezi nimi aktuálně činí 23 bodů. Další v pořadí už mají citelnější ztrátu a vše nasvědčuje tomu, že o medailové pozice si to letos rozdá zmíněná pětice. Rozhodnuto však zdaleka není. Jak jsme třeba právě ve Španělsku viděli, nečekaný výpadek může postihnout i ty nejlepší. Další kvalifikační soutěž startuje ve středu 13. listopadu a opět půjde o „fiktivní“ rally. Tentokrát budou hráči zdolávat nástrahy Rally Oceania, která vede po šotolinových cestách v severní části Nového Zélandu. Vyznačuje se rozbahněnými erzetami v kopcovitém terénu s občasným výskytem asfaltových úseků.

Průběžné výsledky šampionátu naleznete zde.