Úvodní turnaj esport seriálu ŠKODA eRally Cup se jmenuje OCTVIA RS iV Trophy. Není to náhoda. Na celkového vítěze turnaje čeká tříměsíční zápůjčka vozu ŠKODA OCTAVIA RS iV. Pojďme se na tuto zajímavou výhru podívat zblízka.
Historicky první model sportovní řady RS značky ŠKODA s plug-in hybridním pohonem disponuje celkovým výkonem 180 kW (245 k) a to díky kombinaci benzinového motoru 1,4 TSI a elektromotoru o výkonu 85 kW. Dravý model OCTAVIA RS iV lze na první pohled rozpoznat prostřednictvím černých designových prvků karoserie. Maximální točivý moment, který činí 400 Nm, je přenášen přes šestistupňovou automatickou převodovkou DSG na přední kola. Vysokonapěťová lithium-iontová baterie má kapacitu 37 Ah, respektive 13 kWh a umožňuje dojezd v čistě elektrickém módu až 60 km v režimu WLTP.
Dynamický rozjezd modelu ŠKODA OCTAVIA RS iV zajišťuje elektromotor, jehož maximální točivý moment 330 Nm je k dispozici hned od startu. Ve sportovním režimu, který poskytuje maximální systémový výkon, zrychluje OCTAVIA RS iV z 0 na 100 km/h za 7,3 s. Maximální rychlost činí 225 km/h. Dynamické jízdní vlastnosti zajišťuje standardně dodávané progresivní řízení a speciální nastavení sportovního podvozku. Vůz ŠKODA OCTAVIA RS iV je standardně dodáván se specifickými LED předními mlhovými světlomety a černými osmnáctipalcovými koly z lehké slitiny. Pozornost poutají brzdové třmeny lakované v červené barvě, typické pro vůz RS. Na přání jsou nabízena i devatenáctipalcová kola z lehké slitiny.
Při pohledu dovnitř vozu OCTAVIA RS iV upoutá pozornost převážně černý interiér. Tříramenný multifunkční sportovní volant s logem vRS je vybaven páčkami řazení pro převodovku DSG. Přední sportovní sedadla jsou potažena látkou v černé barvě. Na přání nabízí i ergonomická sedadla s čalouněním v kombinaci materiálu Alcantara a kůže, a také nastavení hloubky sedáku. Na tohle všechno se díky bezplatné tříměsíční zápůjčce může už nyní těšit vítěz turnaje OCTAVIA RS iV Trophy, který je součástí nového esport seriálu ŠKODA eRally Cup.