Známá soutěž v horkém podnebí Nového Jižního Walesu dává jezdcům tradičně zabrat. Zvláštní šotolina oranžového zbarvení, na které se vůz chová jako na zamrzlém jezeře, se skládá z drobných kamínků, které až neuvěřitelně kloužou. To dělá problémy hlavně prvním jezdcům, kteří působí v roli zametačů ideální stopy. I tyto nástrahy čekají na účastníky eRally Australia – druhé soutěže turnaje OCTAVIA RS iV Trophy.

Australský problém číslo jedna se jmenuje proměnlivý povrch. První jezdci na trati pohyblivou vrstvu šotoliny vyhážou na tvrdý podklad, na kterém ostatní mohou jet rychleji. Tím ale nástrahy nekončí. Pro pneumatiky zde číhá riziko v podobě zbytků drobných kamínků, které nejsou vidět, přesto mohou způsobit defekt. Když už je řeč o pneumatikách – v Austrálii se nejčastěji vybírá mezi měkkou a tvrdou směsí šotolinových plášťů. A to je občas alchymie.

I druhá soutěž esport turnaje OCTAVIA RS iV Trophy 2020/2021 bude rozdělena do 3 závodních etap. Hned ta první bude ta nejdelší, kdy jezdci budou absolvovat 4 dlouhé rychlostní zkoušky. Bude se jednat o dva průjezdy měřenými testy Chandlers Creek a Mount Kaye Pass. Hráči tak absolvují bezmála 50 měřených kilometrů bez možnosti servisu a na jedněch pneumatikách! Druhé průjezdy budou samozřejmě ve znamení degradace povrchu a na některých místech se již začnou tvořit nebezpečné koleje od předchozích závodníků. I na esport piloty našeho turnaje tak čeká výzva v podobě volby směsi pneumatik. Měkčí sada plášťů bude zpočátku rychlá. Udrží si ovšem svou rychlost rychle se opotřebovávající plášť až do servisu?

Druhá etapa bude obsahovat rovněž 4 rychlostní testy, ale pouze dva z nich budou dlouhé. Bude se jednat o stejné rychlostní zkoušky jako v předešlé etapě, ale tentokrát se pojedou v obráceném směru. To mimo jiné znamená, že stav rychlostní zkoušky se po předchozích dvou průjezdech ještě zhorší. Závěr dne obstarají dva krátké rychlostní testy, které se pojedou za soumraku, respektive v noci. Doporučujeme tedy nerozbít si svá světla na speciálech ŠKODA FABIA Rally2 po karambolech a výletech mimo trať na předchozích testech. Bez světel se v noci špatně jede ve skutečném i virtuálním světě.

Třetí a závěrečná etapa bude složena pouze ze čtyřech krátkých testů. Nicméně meteorologové předpovídají dešťové přeháňky. Závěr této etapy nebude tedy rozhodně procházkou růžovou zahradou. Australská soutěž bude dokonalou prověrkou nejen rychlosti závodníků, ale volba pneumatik a zvolene závodní tempo prověří i jejich strategické schopnosti. Tohle bude napínavá záležitost…

Detaily soutěže

Datum – 7.1. 10:00 – 14.12. 10:00

  • název klubu: “SKODA-ERALLY CUP”
  • počet rychlostních zkoušek v každé soutěži: 12
  • délka trvání jedné soutěže: 7 dnů
  • kategorie automobilů: R5
  • vozidlo ŠKODA FABIA R5 (pokud použije jiný vůz, bude ze soutěže vyloučen)
  • hardcore damage: ANO
  • use unexpected moments: ANO
  • force cockpit camera: ANO
  • allow assists: ANO

Tréninkový klub: https://dirtrally2.dirtgame.com/clubs/club/363823

Rozpis rychlostních zkoušek

STAGE ROUTE TIME OF DAY/CONDITIONS SURFACE DEG SERVICE AREA
1 Chandlers Creek – 12.3km Daytime/Clear/Dry Surface Low Long
2 Mount Kaye Pass – 12.5km Daytime/Clear/Dry Surface Low None
3 Chandlers Creek – 12.3km Sunset/Overcast/Dry Surface Medium None
4 Mount Kaye Pass – 12.5km Dusk/Cloudy/Dry Surface Medium None
5 Chandlers Creek Reverse – 12.3km Daytime/Clear/Dry Surface High Long
6 Mount Kaye Pass Reverse – 12.5km Daytime/Clear/Dry Surface High None
7 Yambulla Mountain Ascent – 6.6km Dusk/Cloudy/Dry Surface Max None
8 Noorinbee Ridge Ascent – 5.3km Night/Clear/Dry Surface Max None
9 Bondi Forest – 7km Daytime/Showers/Wet Surface Max Long
10 Rockton Plains – 6.9km Daytime/Showers/Wet Surface Max None
11 Yambulla Mountain Descent – 6.6km Daytime/Cloudy/Wet Surface Max None
12 Noorinbee Ridge Descent – 5.3km Sunset/Cloudy/Wet Surface Max None