Po velice napínavém třetím závodě v Řecku odstartoval již čtvrtý podnik ŠKODA eRally Cup 2022, který se jel u protinožců v Austrálii. Australská erally byla velmi krásná a zároveň velmi náročná svým charakterem, kdy jezdci projíždějí ve vysoké rychlosti těsně mezi stromy po uskákaných cestičkách a vyhýbají se skalám a jiným nástrahám. Jezdci tentokrát absolovali celkem 125 km na prašných RZtách a jednalo se tedy o prozatím nejdelší soutěž šampionátu.

Rally Australia má již velmi dlouhou tradici a v okolí městečka Perth se jezdí od roku 1989. V následující dekádě získala také ocenění „nejlepší podnik mistrovství světa“. Celá soutěž se pak po přelomu milénia přesunula nejdříve na východní pobřeží New South Walesu a nakonec v roce 2011 zakotvila v Coffs Harbour. Rozmanitý charakter jednotlivých etap představuje složitou výzvu a zahrnuje vše od těsných a klikatých silnic hluboko v deštném pralese až po rychlé silnice ve volné krajině. My už jsme v cíli Australské soutěže a opět jsme viděli několik fantastických výkonů a dramatickou bitvu až do poslední rychlostní zkoušky.

Se Škodou FABIA WRC to šlo opět nejlépe Luďkovi Lušovskému, který po nedojetém Wallesu opět ukazuje formu i přes nepříznivý zdravotní stav. Po první RZ sice koukal na startovní rošt ze čtvrté pozice, ale hned v další zabral a vyhoupl se do čela, kde se udržel až do cíle. Jeho rychlou jízdu mu znepříjemňoval již tradičně David Dorňák, kterému se celý šampionát také daří a ani zde to nebyla výjimka. Kromě zaváhání ve druhé RZ, které ho v celkovém pořadí stálo i vítězství, si vedl na jedničku a tlačil na Luďka po celou soutěž. Rozdíly v časech na koncích rychlostních zkoušek byly mnohdy do jedné sekundy, a to už jsou opravdu neznatelné chybky. Do pořadí na bedně také velkou měrou promlouval Petr Bugyík. Petr v tomto turnaji ukazuje špičkové výkony a je jedním z jezdců, kteří jsou Luďkovi trnem v oku na cestě za prvním místem. Petr tlačil na oba jezdce od začátku až do konce a neudělal takřka žádnou chybu, které se v Austrálii dají vyrobit doslova na každém kousku. Škoda poslední powerstage, která mu úplně nevyšla, jak si představoval, ale extra body za šesté místo se určitě budou v celkovém pořadí hodit.

Na dalších příčkách bylo také dost horko a nervy pracovaly na plné obrátky. V cíli čtvrtý Milan Wolf, obhajující celkovou první příčku, neodstartoval nejlépe a ztrátu v první části doháněl, jak to šlo. Po tomto zaváhání razantně zvýšil tempo, ale to sebou neslo chyby, které mu nedovolily se posouvat nahoru jak by si přál a pohyboval se kolem 6 příčky. Pak ale Jan Karabina i Karel Šmehlík vyrobili v deváté zkoušce shodně chybu a umožnili tak Milanovi Wolfovi posun v pořadí vzhůru. Oba do té doby jeli opět špičkově a tato chyba je stála opravdu velkou porci bodů, které budou oběma chybět, protože oba mají na kontě jeden nedokončený závod.

Ve finálovém pořadí ještě figuruje jedno známé jméno, kterým je Vladimír Barvík. Vladimír již tradičně okupuje vysoké příčky a zde obhajuje celkovou šestou příčku. Vladimír se dlouho držel těsně pod stupněma vítězů a tlačil na ostatní každou rychlostní zkouškou. Jeho vysoké tempo perfektně koresponduje s jeho obrovskými zkušenostmi v oblasti závodění. I přes zmiňované zkušenosti si jeho vysoké tempo vybralo svou daň a na konci první a druhé části měl problémy, a to ho srazilo na celkovou pátou příčku. To byly další střípky, které pomohly Milanovi Wolfovi v posunu na celkové čtvrté místo. Stabilní tempo s trochou opatrnosti se v Austrálii ukázalo jako recept na špičkový výsledek.

Už za týden v úterý 25.10. nás tak čeká další živé finále pro 8 nejrychlejších pilotů.