V úvodní rally světového šampionátu roku 2025 prokázaly posádky s vozy Škoda svou rychlost, byť na nejvyšší příčku útočily marně. Úvod sezóny i letos obstarala Rallye Monte Carlo, která je obtížná z řady důvodů. Nevyzpytatelný povrch tratí, kde se asfalt střídá se sněhem a ledem, nutí mít oči na stopkách, protože ani na sebelepší rozpis se nedá stoprocentně spolehnout. Pro posádky jde také o plnohodnotný návrat do závodního tempa světového šampionátu po vánoční a novoroční přestávce. Proto mnozí berou tuto soutěž jako zahřívací kolo a nenominují ji mezi svých 7 bodovaných podniků v rámci WRC2.
To byl letos případ i řady posádek s Fabiemi. Ruská dvojice Nikolaj Grjazin/Konstantin Aleksandrov, startující pod bulharskou vlajkou, jela mimo body, ale celou dobu bojovala o vítězství mezi vozy specifikace Rally2. V celkovém hodnocení jim nakonec ve třídě RC2 patřilo 2. místo, když boj o vítězství definitivně zhatil defekt, který posádku Delta Rally Teamu potkal v neděli ráno.
Také Gus Greensmith s Jonasem Anderssonem nebodovali do WRC2. Ve třídě RC2 dojeli jako pátí, když dlouho útočili na stupně vítězů. O ty přišli až v závěrečné power stage. „Škoda, že jsem si nevzal ještě jednu pneumatiku s hroty,“ litoval Greensmith. „Ale celkově to nebylo špatné. Přechod do nového týmu vyžaduje nějaký čas, než se s ním člověk sžije. Nicméně odvedli dobrou práci,“ zhodnotil soutěž pilot, který pro letošní sezonu přešel z týmu Toksport WRT do stáje RaceSeven.
Greensmith také v průběhu rally popsal další dílek do skládanky obtížnosti Rallye Monte Carlo, který na jezdce tentokrát čekal. Všechny vozy s pohonem všech kol totiž musely poprvé použít pneumatiky od nového dodavatele, jímž se stala jihokorejská společnost Hankook. „Samozřejmě jsme je před soutěží testovali, ale některé podmínky během rally pro nás byly úplně nové,“ dodal britský sympaťák. Nejúspěšnější z bodujících posádek byli Italové Roberto Daprà a Luca Guglielmetti z Delta Rally Teamu, kteří svou Fabii RS Rally2 dovezli do cíle na 5. místě v hodnocení WRC2. Osmou pozici si připsali Belgičané Maxime Potty/Renaud Herman z Teamu PTR a desáté místo patřilo české rallyové naději Filipu Kohnovi, jemuž jako kopilot v týmu Baumschlager Rallye&Racing asistoval britský navigátor Ross Whittock. Pro našeho jezdce to byla především vysoká škola, kterou absolvoval s několika chybami, ale v zásadě se ctí. Příště bude určitě poučenější a rychlejší.
Nezapomeňte, že na absolvování eRally Monte Carlo máte čas do 30.3. 17:00!