Těžko na cvičišti, lehko na bojišti. Soutěže v rámci turnajů ŠKODA eRally Cup lze absolvovat jen jednou. Jakmile odstartujete, není cesty zpět. Máme pro vás ale dobré zprávy. Jednotlivé rychlostní zkoušky i celé soutěže můžete absolvovat nanečisto! Stačí, když si je ve hře sami postavíte pro účely tréninku.

Budete potřebovat seznam rychlostních zkoušek a nastavení servisních zón. Obojí jsme již zveřejnili v tomto článku. Pak si na stránkách Codemasters vytvoříte vlastní šampionát a naskládáte si erzety za sebe přesně jako v plánované soutěži. Důležité je věnovat pozornost i dalšímu nastavení.

Protože se šampionát snaží co nejvíc přiblížit opravdové rally, je dobré si už při tréninku nastavit tři klíčové prvky:

HARDCORE DAMAGE: ON

Rally není jen o rychlosti, ale hlavně o taktizování. Není to sprint, je to maraton, ve kterém musíte rozvrhnout své síly. A váš rallyový speciál je poměrně křehký, takže hlídejte každou skálu a každý strom, co si na vás brousí zuby. A jakmile mitfára řekne, že nesmíte katovat, berte to jako slovo boží. Hardcore damage znamená, že vaše auto bude náchylnější k píchnutým gumám, poškozeným chladičům, prasklinám na okně, ale i rozbitým světlometům. Dirt Rally 2.0 nejsou rallyovým Dark Souls, takže neskončíte v první zatáčce, ale poškozené auto vás může zpomalit a se servisem v nedohlednu také rychle ukončit vaše šance na dobré umístění.

UNEXPECTED MOMENTS: ON

Život přináší okamžiky, které nelze předvídat. A Dirt Rally 2.0 umí nasimulovat i podobné radosti – třeba když vám v zatáčce nestihne uhnout dron, za rohem narazíte na porouchaný vůz posádky, která startovala před vámi apod. Podobné náhody vás donutí k ještě většímu soustředění.

SURFACE DEGRADATION

V opravdové rally se povrch erzet mění s každým projetým autem a jezdci tomu musí přizpůsobit svou jízdu. Pokud chcete zažít stejný pocit, nastavte si ve svém šampionátu degradaci povrchu na vyšší úroveň.

FORCE COCKPIT CAMERA: ON

Ve hře máte na výběr několik různých pohledů zevnitř i zvenku, ale ve skutečném životě jen ten jediný – přímo od volantu, odkud vidíte všechny praskliny, ale zároveň vám ve výhledu brání palubní deska a sloupky vozu. A přesně tak se bude jezdit i ve ŠKODA eRally Cupu. Pokud tedy chcete mít pečlivě natrénováno, nespoléhejte se na pohledy zvenku a jezděte výhradně s pohledem z kokpitu. Jedině tak budete stoprocentně připravení.

ASSISTS

Co se týče asistencí, tam to necháváme čistě na vás, ale předem varujeme, že při živém finále, kam se probojují ti nejlepší a nejrychlejší, se bude jezdit bez jakýchkoliv asistencí, na volantu a s manuálním sekvenčním řazením. Opět proto abychom se co nejvíc přiblížili opravdové rally.

Stejně tak vám necháváme svobodu, co se týká nastavení vozů a volby pneumatik. To je ta pravá alchymie, která těm nejlepším hráčům pomáhá vyhrávat závody.

Pokud si na vytvoření tréninkového závodu netroufáte, tak jsme pro vás jeden připravili. Stačí se do něj přihlásit a můžete si ho nanečisto zkusit zajet. Ale POZOR!, nejednou se stalo, že se hráč překlikl a ve hře vystartoval do ostrého závodu v domnění, že jede ten tréninkový.

Testovací soutěž naleznete zde https://dirtrally2.dirtgame.com/clubs/club/363823

Hodně štěstí!