Druhý turnaj seriálu ŠKODA eRALLY CUP, který v rámci oslav výročí mladoboleslavského motorsportu nese název ŠKODA Motorsport 120 let Trophy, má za sebou úvodní podnik. Na start sněhem zaváté Švédské eRally se postavilo celkem 130 vozů Škoda Fabia WRC a to jak se známými piloty z předchozího turnaje, tak i s novými hráči, kteří se rozhodli promluvit do celkového pořadí. Mezi aktivními účastníky tentokrát není vítěz OCTAVIA RS iV Trophy Lukáš Matěja. Rodák z Oder se totiž stal ambasadorem ŠKODA eRALLY CUPu a v této nové roli se bude snažit pomáhat hráčům k lepším výsledkům.
Nejrychleji všech 12 rychlostních zkoušek projel s celkovým časem 51m16s pilot ze Slovenska Ján Kundlák. Tomu se povedlo svůj vůz dokonale nastavit a kromě jediné chyby v bodované powerstage projel všemi nástrahami švédských zkoušek bez zaváhání. Byl to jeho první start v turnaji a hned na sebe dokázal upoutat pozornost svou téměř bezchybnou jízdou. Uvidíme, jak se mu povede v dalších soutěžích, a zda udrží za zády protřelé závodníky i další nováčky.
Druhé místo obsadil David Dorňák, závodník známý z předchozího turnaje. Tam se mu povedlo dostat až do živého finále mezi osm nejrychlejších hráčů, takže se od vizovického rodáka dal opět očekávat špičkový výkon. A David nezklamal. I přes nedostatek tréninku dokázal svoji Fabii WRC dovézt pouhých 25s za Kundlákem. Soutěž si rozdělil do dvou úseků, ale oba zajel během jednoho dne. “Ráno před prací jsem si vytvořil setup a odjel první sekci, kde jsem si dal za cíl TOP 8,” komentoval svou herní strategii učitel a tenisový trenér v jedné osobě. Strategie vyšla a David mohl v klidu odejít do práce ze třetího místa. K večeru sednul opět za volant a vyrazil na druhou etapu, ve které se mu povedlo posunout až na druhé místo. “Na prvního jsem ztrácel již téměř půl minuty a pokus o dohnání by se nemusel vyplatit. Za sebou jsem měl také slušný odstup a tak jsem zvolil spíše klidný styl a neriskoval,” dodal v cíli úvodní soutěže David Dorňák.
Třetí pozici obsadil další nováček turnaje Petr Bugyík. Ten soutěž otevřel sedmým časem na první erzetě a pak již jen stoupal směrem vzhůru. Bez většího zaváhání vodil svoji Fabii WRC mezi sněhovými závějemi. Jediná drobná chybka přišla v 6 rychlostní zkoušce, ale ani ta ho nezastavila na dlouho a v cíli mu třetí místo s časem 52m13s. O třetí místo ovšem sváděl nervy drásající souboj se zkušenými matadory Luďkem Lušovským a Milanem Wolfem. Tito borci nakonec na nováčka Petra Bugyíka nestačili a obsadili čtvrté, respektive páté místo. Zkušený esport hráč Milan Wolf nenechává nic náhodě a před tímto turnajem upgradoval své herní vybavení o nový volant, ruční brzdu a řadící páku. Pomalu si tak zvyká na nové ovládání a připravuje se tak na případnou finálovou účast. Šestou Fabii WRC v cíli pilotoval další nováček turnaje Tadeáš Boršoš. Ten až do šesté erzety uzavíral TOP 8, pak ale zatáhnul a risk se vyplatil. Boršoš se posunul na pěkné šesté místo a za svými zády nechal dalšího finalistu předchozího turnaje, zkušeného Jana Karabinu. Ten sice do soutěže vstoupil čtvrtým časem na první rychlostce, ale nedokázal udržet tempo nasazené soupeři a pomalu sestupoval až na konečnou sedmou příčku.
TOP 8 nám uzavřel další nováček Dušan Svoboda. Tomu se příliš nepovedl vstup do soutěže a začínal tak z dvacátého místa svůj boj o první osmičku. A té se mu povedlo dosáhnout na konci osmé erzety. Poté vsadil již na jistotu a bez většího riskování projel zbývající rychlostní zkoušky. Každopádně musel hodně zabojovat a pokud se mu příště povede do soutěže lépe vstoupit a bude podávat stejný výkon, tak může s celkovým pořadím hodně zamávat.
Z chladného severu se piloti hned po skončení této soutěže přesunuli na oblíbené rychlostní zkoušky ve vojenském prostoru Baumholder, kde již pomalu vrcholí druhá soutěž tohoto turnaje. A vše naznačuje tomu, že se opět bude jednat o velmi napínavou bitvu.
Celkové výsledky eRally Sweden naleznete zde. Na přůběžné pořadí se můžete podívat zde.