Úvodní kvalifikační soutěž Škoda eRally Cupu 2025 patří minulosti. Ve velké fazóně jí prosvištěl obhájce loňského vítězství Jan Hujíček, který zahájil novou sezonu suverénním vítězstvím. Za ním však nebyla nouze o sekundové souboje.

Dvanáct rychlostních zkoušek zrádného Monte Carla absolvoval Jan Hujíček bez větších problémů a nastavil soupeřům laťku pěkně vysoko. Mladý, byť již docela zkušený Filip Kubašta se sice snažil až do závěrečné powerstage, kterou vyhrál, ale do cíle si přivezl ztrátu skoro minutovou. Za ním se umístil Hujíčkův týmový kolega Martin Chvojka, když víceméně celou soutěž absolvoval osamoceně na 3. místě. Do největšího souboje byl zapleten ambasador letošního ročníku Ján Kundlák, jenž teprve na powerstage ukořistil 4. příčku. Pátý Michal Milo s ním prohrál o sekundu. Solidním 6. místem začal nový ročník navrátilec Luděk Lušovský, těsně za ním dojel do cíle Richard Rabiňák. Určitě více si od úvodu sliboval Michal Wolf, ale tentokrát to na víc než 8. místo nestačilo. Desítku nejlepších uzavřeli Luboš Majer a David Hrbáček.
Ohlasy v cíli:
Jan Hujíček: „Skvělý start do nové sezony! Od začátku jsem na to šel opatrně hlavně kvůli pneumatikám, které jsou v Monte Carlu klíčové. Oproti loňsku cítím velký pokrok, ať už jízdním stylem nebo nastavením auta. Uvidíme, jak to půjde ve Švédsku.”
Filip Kubašta: „První zkouška mi vůbec nevyšla, ale pak jsem se každou zkouškou dostával stále víc do tempa. Dokonce k mému překvapení se mi na konci povedlo vyhrát powerstage. Monte bylo pro mě velice povedené. Budu doufat, že Švédská rally se mi vydaří stejně dobře. Taky bych chtěl pogratulovat Hujdovi k další výhře.“

Martin Chvojka: „Ročník pro mě nezačal úplně nejlépe. Hned v první RZ přišla vážnější chyba v podobě hodin a nárazu do skály. Auto bylo dost zničené, což limitovalo čas i v druhé RZ před servisem. Po tomhle nevydařeném začátku jsem zvolil klidnější tempo, abych dovezl Fabii do cíle. V celé soutěži jsem se necítil úplně komfortně, takže konečné 3. místo beru jako úspěch. Teď už se těším na Rally Švédsko, kde doufám v lepší výsledek.“
Průběžné pořadí jednotlivců pochopitelně kopíruje výsledek Rally Monte Carlo. Letošní novinkou je však soutěž týmů, v níž se sčítají výsledky obou členů. Dosud se přihlásilo 27 týmů, přičemž 17 z nich zatím bodovalo. Do vedení se dostal Tomas Enge Sim Racing, který zásluhou 1. a 3. místa nasbíral 203 bodů. Následuje Rallypossible se 193 body, eFactory připsal v Monte Carlu na své konto 128 body. Na účastníky teď čeká druhá kvalifikační soutěž v podobě sněhové rally ve Švédsku, která odstartuje v neděli 6. dubna.
Kompletní výsledky výsledky naleznete zde. Připomínáme, že pro letošní ročník jsme zřídili i oficiální discord server a nově nás najdete také na sociální síti TikTok. Tak se neváhejte připojit a sledovat nás.