ŠKODA OCTAVIA RS iV TROPHY

Pět legendárních soutěží, tři globální herní platformy, jedna ŠKODA OCTAVIA RS iV pro nejlepšího hráče úvodního turnaje prvního ročníku on-line šampionátu ŠKODA eRally Cup – to jsou hlavní body herního projektu OCTAVIA RS iV Trophy 2020/2021.

Turnaj OCTAVIA RS iV Trophy 2020/2021 je vánočním dárkem nejen všem milovníkům automobilového gamingu, ale i příznivcům rally a automobilového sportu obecně. Úvodní soutěž turnaje obstarává eRally Monte Carlo startující 24. prosince v 10:00 hodin. 

Na absolvování každé z pěti vypsaných soutěží turnaje mají všichni registrovaní účastníci k dispozici slot v podobě 7 dnů a je na každém hráči, kdy jednotlivé rychlostní zkoušky absolvuje. Mezi jednotlivými soutěžemi je týdenní přestávka, kterou mohou hráči vyplnit tréninkem na další závody.

Finále turnaje je naplánováno na polovinu března 2021. Pokud to dovolí aktuální epidemiologická opatření, může se 8 finalistů těšit na live event. V jeden okamžik a na jednom místě se utkají za volanty identických simulátorů ŠKODA RallySim. 

Vítěz finále získá zápůjčku vozu ŠKODA OCTAVIA RS iV na tři měsíce! Konečná stříbná a bronzová příčka je honorována vouchery na nákup herního vybavení ve specializovaném e-shopu All4SIM. Každý, kdo dojede do cíle soutěže, bude automaticky zařazen do slosování o svezení na místě spolujezdce v reálném speciálu ŠKODA FABIA Rally2.

FORMÁT TURNAJE

◼  5 bodovaných soutěží
◼  12 RZ rozdělených do třech virtuálních dnů
◼  1 týden na absolvování každé soutěže
◼  1 týden volno na trénink
◼  poškození vozu (hardcore damage)
◼  povinný pohled z kokpitu
◼  degradace povrchu
◼  ŠKODA Fabia Rally2

JAK HLÍDÁME FAIR PLAY?

Vyrovnané podmínky účastníkům turnajů zařazených do seriálu ŠKODA eRally Cup zajišťuje povinné identické nastavení set-upu hry, kdy mají všichni hráči nastavený stejný stupeň poškození vozu, stejný pohled z kabiny na trať a stejnou degradaci povrchu. Na dokončení soutěže má každý hráč jeden pokus.

HODNOCENÍ TURNAJE

◼  V každé soutěži boduje 50 nejrychlejších hráčů
◼  10 nejrychlejších má možnost bodovat v POWERSTAGE
◼  Nastaven vlastní systém bodování jednotlivých hráčů
◼  Hráči s největším počtem bodů se zúčastní live finále

LIVE FINÁLE

8 hráčů, kteří budou mít na konci turnaje nejvíce bodů, se tváří v tvář zúčastní živého finále.
Na profesionálních simulátorech budou bojovat o hlavní cenu turnaje.
Finále bude živě komentované a vysílané na sociálních sítích.
Dokonale tak prověří i psychickou stránku a odolnost každého hráče, který se bude muset vyrovnat s tlakem okolí. V živém finále se začíná od nuly a vyhrát tak může i ten, kterému se během turnaje ne vždy dařilo.

KALENDÁŘ TURNAJE

Ledovaté horské silničky, zasněžené průjezdy horskými průsmyky nebo suchý asfalt. To vše charakterizuje rychlostní zkoušky jedné z nejnáročnějších rally světového kalendáře. Rally Monte Carlo je tradičně první soutěží světového šampionátu a nejinak tomu bude i v tom našem. Na hráče čeká 12 náročných RZ v horách nad Monte Carlem, rozdělených do 3 virtuálních dnů.

Nebudou tak chybět páteční noční RZ, tradičně dlouhá a náročná sobota a celou soutěž ukončí nedělní rychlostní zkoušky. Zásadní roli v této soutěži bude hrát výběr pneumatik. Bude lepší varianta zvolit slicky, které jsou super rychlé na suchých částech rychlostních zkoušek a na zasněžených částech jsou naopak velkým rizikem? Nebo bude lepší zvolit zimní pneu a vsadit tak na jistotu? To vše nám nabídne legendární Rally Monte Carlo.

Šotolinová soutěž v horkém podnebí Nového Jižního Walesu dává jezdcům tradičně zabrat. Vysoké teploty uvnitř soutěžních vozů kladou značné nároky na fyzickou kondici. Zvláštní šotolina oranžového zbarvení, na které se vůz chová jako na zamrzlém jezeře, se skládá z drobných kamínků, které až neuvěřitelně kloužou. To dělá problémy hlavně prvním jezdcům, kteří tak působí v roli “zametačů”.

Ti pohyblivou vrstvu vyhážou a ostatní tak mohou jet rychleji. Pro pneumatiky zde číhá riziko právě v podobě těchto drobných kamínků, které nejsou vidět, přesto mohou způsobit defekt. Každá posádka musí hospodařit s 24 šotolinovými pneumatikami, volit může mezi měkkou a tvrdou směsí. Tratě rychlostních zkoušek vedou malebnou australskou buší a účastníci, jichž bývá méně než jinde, oceňují pověstnou přívětivost místních obyvatel.

Španělská část světového šampionátu se tradičně jezdí v Katalánsku kolem města Salou na pobřeží Costa Daurada. Na širokých a rychlých asfaltových silnicích s velmi kvalitním hladkým povrchem, který jinak znají pouze okruhoví závodníci, se odehrává intenzivní rychlostní soutěž, kde vedle umění jezdců rozhodují i výkony motorů.

Každopádně při vysokých rychlostech, které jsou pro závodění na katalánském asfaltu typické, mohou posádky draze zaplatit i za sebemenší chybičku. Důležitou roli hraje volba pneumatik, zejména pak při vysokých teplotách. Katalánská soutěž je pro účastníky mistrovství světa v rally jedinečnou výzvou, která se naprosto liší od všech ostatních podniků seriálu WRC. Posádky ji mají rády, ale zároveň vůči ní neztrácejí respekt. Výhodu zde mají asfaltoví specialisté, nejlépe s okruhovou průpravou.

Finská soutěž je známá pod svým dřívějším označením Rallye tisíce jezer a odehrává se v centrální části skandinávské země s centrem v univerzitním městě Jyvaskylla. Odehrává se na širokých a hladkých šotolinových cestách, vedoucích většinou severskými lesy. Proslula rychlostními zkouškami s vysokou obtížností zatáček, dlouhými skoky a především vysokými průměry kolem 130 km/h.

Kvůli tomu se někdy nazývá „Grand Prix v rallye“ nebo „Grand Prix na šotolině“. Velmi oblíbená soutěž patří mezi nejnavštěvovanější severské sportovní události, počet diváků kolem tratí se každoročně pohybuje v řádu několika set tisíc. Svým charakterem a dosahovanými rychlostmi představuje velkou výzvu pro “neskandinávce”. Dosud ji dokázalo vyhrát jen 7 jezdců, kteří nepocházeli z Finska nebo Švédska. Není divu, k úspěchu jsou tady víc než jinde zapotřebí zkušenosti a velké koule.

Tohle je opravdový očistec pro techniku i lidi. Jedna z nejdrsnějších soutěží vůbec klade mimořádné nároky na vozy, posádky i mechaniky a už jen pouhé dokončení bývá považováno za úspěch. Náročné rozbité rychlostní zkoušky v horách jsou doslova pokryty kameny, které hrozí defektem kdekoliv. Mnohé posádky musejí odstoupit jenom proto, že zničí všechny pneumatiky a nemají na čem pokračovat.

K tomu se přidává všudypřítomný prach, který dlouhé minuty nehnutě visí ve vzduchu a komplikuje viditelnost každému, kdo není na trati jako první. Tahle trhací zkouška si žádá speciální úpravy vozů, které musejí být pevnější a robustnější, aby měly šanci dojet do cíle. Navzdory brutálnímu povrchu se totiž nejede zrovna pomalu. Posádky se kromě prachu musejí vyrovnávat i s extrémním horkem. Pod žhavým sluncem teplota v kokpitech běžně dosahuje 50 stupňů.

8 hráčů, kteří budou mít na konci turnaje nejvíce bodů, se tváří v tvář zúčastní živého finále. Na profesionálních simulátorech budou bojovat o hlavní cenu turnaje. Finále bude živě komentované a vysílané na sociálních sítích. Prověří tak i psychickou stránku každého hráče. V živém finále se začíná od nuly a vyhrát tak může i ten, kterému se během turnaje ne vždy dařilo.