S Německou rally je pevně spjat příběh našeho nejúspěšnějšího soutěžáka. Právě tady v roce 2002 Jan Kopecký debutoval v mistrovství světa s Toyotou Corolla WRC a o rok později se tamtéž poprvé představil na světové scéně za volantem vozu Škoda – konkrétně Octavia WRC Evo3. Od té doby je jeho jméno neodmyslitelně spojeno právě s touto značkou.
Když se tovární tým Škoda Motorsport na konci sezony 2005 stáhl ze světové scény, pokračoval Jan Kopecký ve světovém šampionátu s vozem soukromého Czech Rally Teamu Škoda Kopecký. Se spolujezdcem Filipem Schovánkem v sezoně 2006 obsadil v Německu sedmou příčku absolutního pořadí a o rok později to mělo být ještě lepší. Tehdy tu vybojoval jeden ze dvou nejlepších výsledků, jakých kdy v soutěži mistrovství světa dosáhl.
První z vrcholů jeho kariéry přišel v březnu 2006, kdy se prosadil na 5. příčku celkově ve Španělsku. Do následující sezony vstoupil český jezdec ve skvělé formě, podával vyrovnané výkony a v prvním poločase si připsal jedno sedmé a dvě osmá místa. To s tehdy již odepisovanou Škodou Fabia WRC, provozovanou v soukromém týmu téměř bez vývoje, byly samy o sobě úctyhodné výsledky. Nicméně highlight roku na dvojici Kopecký/Schovánek teprve čekal. Srpnová ADAC Rallye Deutschland pro ni byla opět mimořádnou soutěží. V úvodní etapě Kopecký zaujal vyrovnaností, když se na pěti rychlostních zkouškách ze šesti umístil v nejlepší desítce a přenocoval na šesté příčce průběžného pořadí. Ve druhé etapě z první desítky nevypadl ani na jediné z osmi „erzet“ a blýskl se skvělým čtvrtým místem na úvodní rychlostní zkoušce dne. Sváděl těsný duel o pátou příčku průběžného pořadí s finským jezdcem Tonim Gardemeisterem. Soupeři si během dne několikrát vyměnili pozice, za zády jim číhal v těsném odstupu fenomenální Nor Petter Solberg. Souboj tří jezdců pokračoval i v závěrečné etapě. Hned po úvodní rychlostní zkoušce převzal pátou příčku průběžného pořadí Gardemeister a dařilo se mu držet Kopeckého s vozem za svými zády až do předposlední „erzety“. Na ní však Kopecký zatáhl a pátým časem zvrátil situaci ve svůj prospěch, zatímco Gardemeister byl až čtrnáctý s větší ztrátou.
Kopecký se tak po předposlední rychlostní zkoušce vrátil na pátou příčku a zároveň získal určitý náskok před Solbergem i Gardemeisterem. Do závěrečné „erzety“ sice český jezdec startoval pod obrovským tlakem, nicméně podařilo se mu udržet nervy na uzdě. Bylo rozhodnuto! Pátá místa ze Španělska 2006 a z Německa 2007 jsou a už navždy zůstanou Kopeckého nejlepšími výsledky v celkovém pořadí soutěže MS. „Vůbec to nebylo snadné a od úvodní rychlostní zkoušky až do cíle jsme museli jet velice rychle. Naštěstí jsme v závěrečné etapě udrželi vysoké tempo a ustáli útoky našich soupeřů. Důležité bylo, že jsme nechybovali. V Německu se nám dařilo od předstartovních testů, vše jsme udělali stoprocentně správně, což se odrazilo na výsledku,“ říkal tehdy bezprostředně po projetí cílem Jan Kopecký.
Na Německé rally se Jan Kopecký představil po delší pauze v roce 2015 za volantem Škody Fabia R5 a po skvělém výkonu vybojoval své vůbec první vítězství v podpůrném seriálu WRC2 (v absolutním pořadí skončil na 13. místě). Se spolujezdcem Pavlem Dreslerem vyhráli deset úvodních rychlostních zkoušek a ujali se vedení s přesvědčivým náskokem, který do cíle narostl na více než 4 minuty. Ale to už je trochu jiný příběh…
Nezapomeňte, že na absolvování naší virtuální eRally Německo máte čas pouze do 1.12. 2021 10:00!