Škoda Fabia WRC si odbyla světovou premiéru právě na ADAC Rallye Deutschland o víkendu 24.-27.7. 2003. První nasazení sice skončilo dvojnásobným odstoupením pro technické závady, ale v následujících letech si posádky ve Fabiích vedly na německé půdě velmi dobře.
První start zbrusu nových vozů se neobešel bez problémů. Představitelé týmu Škoda Motorsport dávali jasně najevo, že zbytek sezony 2003 bude především o pokračování testovacího a vývojového programu. Sbírání poznatků a zkušeností tedy bylo primárním cílem. Do vozů usedli zkušení harcovníci Didier Auriol z Francie a Toni Gardemeister z Finska. Fin zajel už ve třetí rychlostní zkoušce nadějný čas v první desítce a v dalších se této elitní skupině několikrát přiblížil. Francout kontroloval průběh etapy jen o několik pozic níže. Nicméně první ostrý start vozů Fabia WRC se nemohl obejít bez dětským nemocem, které se záhy projevily. Už na konci úvodní etapy musel vzdát Auriol pro poruchu motoru. V průběhu 13. rychlostní zkoušky skončilo pro tovární tým Škoda Motorsport německé vystoupení definitivně, když Gardemeister odstoupil kvůli zadní poloose.
Jan Kopecký dovezl v roce 2007 Fabii WRC na 5. místě
Napřesrok se česká stáj do Trieru vypravila znovu, a tentokrát už to bylo o dost lepší. Toni Gardemeister, ač mu asfalt jako většině Finů moc nevoněl, se bezpečně držel v nejlepší desítce a nakonec obsadil pěkné 7. místo. Jeho týmový kolega Armin Schwarz skončil v domácím prostředí těsně za top 10 na 11. pozici. Několik velmi dobrých časů zajel se třetí tovární Fabií Roman Kresta, ale na 9. erzetě svou rychlost přehnal a havaroval. Ročník 2005 byl hodně smolný, když všechny 3 vozy postupně odpadly pro technické závady. Možná i to přispělo k pozdějšímu rozhodnutí společnosti Škoda Auto kolotoč světových rally po sezoně opustit.
S Fabii WRC se v Německu svezl i Roman Kresta. Jeho účast skončila bohužel havárií.
Do mistrovství světa 2006 tak nastoupilo několik soukromých týmů s technickou podporou automobilky a v konkurenci ryze továrních týmů se jim nevedlo špatně. Na německém asfaltu držely krok a pravidelně zajížděly časy v nejlepší desítce. V cíli z toho bylo 6. místo pro Andrease Aignera z rakouského týmu Red Bull Škoda, hned za ním se umístil Jan Kopecký jedoucí s Fabií WRC v rodinném týmu Czech RT Škoda Kopecký. Ironií osudu největšího úspěchu dosáhla Škoda Fabia WRC na německé rally v roce 2007, kdy už ji víceméně všichni odepisovali jako nekonkurenceschopnou. Jan Kopecký zajel skvěle, odvedl jeden z nejlepších výkonů své soutěžácké kariéry a 5. místem zaznamenal osobní výsledkové maximum v absolutním pořadí MS. Vlastně to byla labutí píseň tohoto modelu, který se pak už objevoval sporadicky v rukou málo známých soukromníků bez nadějí na solidní výsledek.
Pokud se i vy chcete zúčastnit našeho úvodního turnaje a poměřit síly s českou a slovenskou špičkou, tak se můžete stále zaregistrovat zde
Návod na zaregistrování naleznete v našem článku https://www.skoda-erallycup.cz/jak-se-zaregistrovat-do-skoda-erally-cup/